5 Tipp, ami segít az álláskeresésben

 
5_tipp_ami_segit_az_allaskeresesben_1.jpg

Ahogy az eddig se volt titok, az én életem is elérkezett egy olyan szakaszba, ahol úgy éreztem, hogy ideje munkahelyet váltani. Mivel elég bizonytalan voltam abban, hogy merre is tart a karrierem, először tisztáznom kellett magamban, hogy merre szeretnék tovább menni és ehhez mit kell megtennem. Nem az volt a cél, hogy egyik rossz munkahelyről a másikra vándoroljak, hanem az, hogy egy olyan helyet találjak, ahol lehetőség van a tanulásra, fejlődésre és mindamellett jól is érzem magam.
Mikor belekezdtem, csak annyit tudtam, hogy egy nehéz időszak következik az életemben. Olyan, amelyet mindenki a lehető leggyorsabban szeretne letudni, mert munkahelyet találni nem egy könnyű feladat. Belevágtam és minél többet tudtam meg, annál otthonosabban éreztem magam a témában. Rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem, és sok állásinterjúban volt részem, mire kialakítottam magamnak egy jól működő stratégiát, egy napi rutint, ami egyfajta biztonságérzetet adott. Emellett persze nagyon sokat köszönhetek a páromnak is, aki mindvégig támogatott és egyszer se panaszkodott annak ellenére, hogy ez neki is egy nehéz időszak volt.
Az itt leírt tanácsokat ennek az időszaknak a tapasztalatai alapján gyűjtöttem össze. Remélem, hogy te is éppen annyira tudod őket hasznosítani, ahogy én.

 

Légy optimista, élvezd a folyamatot

Nem törvényszerű, hogy úgy éld meg az álláskeresést, mint életed egyik legszörnyűbb időszakát. Azzal, ha görcsölsz és egész nap azon jár az agyad, hogy vajon mikor találsz végre munkát, csak megnehezíted a saját helyzetedet. Feszült leszel, pánikolsz, és válogatás nélkül olyan munkákra is beadod a jelentkezésedet, melyeket alap esetben soha az életben nem vállalnál el.
Tudom, hogy nehéz megőrizni az optimizmusodat, mert nekem is sokszor igen nagy erőfeszítésembe került. Jártam hasonló cipőben, mindenképpen szabadulni akartam a mostani munkahelyemről, pánikba estem  (egy biztos álláslehetőségről az utolsó pillanatban értesítettek, hogy megoldották házon belül), és elkeseredésembe olyan állásokra is jelentkeztem, amelyeket soha nem vállalnék el.
Persze ebből a helyzetből is lehet tanulni és a végén még jó dolog is lehet belőle. Bennem például akkor fogalmazódott meg az ötlet, hogy megcsinálom ezt a blogot és megpróbálom átadni a tapasztalataimat azoknak, akik hasonló cipőben járnak. Mióta ez van az életembe, azóta jobban odafigyelek magamra, és 100%-ig optimista maradtam és maradok is mindaddig, amíg megtalálom amit keresek.

 

Döntsd el, hogy mit szeretnél

Érdemes időt szánni arra, hogy átgondold, mit is szeretnél csinálni a jövőben, milyen karriert szeretnél. Nagyon fontos, hogy reálisan lásd önmagad! Az, hogyha túlbecsülöd a képességeidet és azt gondolod, hogy minden előképzettség nélkül bármelyik vezető pozícióban megállnád a helyed épp olyan káros mint a kishitűség. Sajnos mindkettőnek vagy így vagy úgy, de szenvedés a vége.
Abban az esetben, ha úgy érzed, hogy megrekedtél és nem tudsz döntésre jutni, javaslom, hogy azokat az általános kérdéseket tedd fel magadnak, amelyeket elvárásként jelölnek meg a hirdetésekben.
Például:
  • Mennyire bírod a monotonitást? Inkább változatosabb munkát végeznél?
  • Milyennek látod, tudnál nagyobb csapatban dolgozni, vagy jobban szereted egyedül megoldani a feladatokat?
  • Mennyire vagy proaktív?
  • Milyen szintű nyelvtudással rendelkezel? Szeretnéd-e használni a munkád során?
  • Gondot okoz-e neked, ha közvetlen kapcsolatban kell lenned az ügyfelekkel? Inkább szeretsz a háttérben maradni, messziről elkerülni az ügyfélszolgálati munkákat?
  • Mennyire szereted a szervezési munkákat? Gondot okoz, ha a vállalat működésével kapcsolatos szervezési feladatokat kell ellátnod?
  • Melyik terület érdekel jobban, pénzügy vagy esetleg marketing?
Ha megvannak a válaszok, akkor írd ki őket egyenként egy post it-re és ragaszd egy olyan helyre, ahol bármikor láthatod őket. Ez a feladat nem csak abban segít, hogy tudjad, egyáltalán merre indulj el, hanem abban is, hogy a kulcsszavak segítségével könnyebben kiválaszd az képességeidnek megfelelő álláshirdetést.

 

stressz_idezet.jpg

Te szabod meg a határaidat

Gondolom te is sokszor hallottál arról, hogy vannak az átlagtól merőben eltérő állásinterjúk. Olyanok, amelyeken furcsa kérdéseket tesznek fel a jelöltnek vagy valahogy úgy alakulnak az események, hogy az egész a végére picit szürreális lesz. Például ha olyan kérdések merülnek fel egy interjún, hogy „milyen állat lennél legszívesebben?” , akkor tudd, hogy ezek általában lebutított pszichológiai tesztek, amellyel a jelölt kreativitását tesztelik. Persze  ennél vannak furcsább kérdések és szituációk is, így jobb, ha magadban előre meghúzod a határaidat és tisztázod, hogy  mik azok a helyzetek, vagy kérdések, amelyek még beleférnek. Tudd, hogy bármikor, amikor kínosan érzed magad, vagy olyan hangnemet üt meg veled szembe az interjúztató nyugodtan kisétálhatsz az interjúról. Semmi sem kötelező, tudom, mert nekem is volt olyan állásinterjúm, ami a legjobban egy bírósági tárgyaláshoz hasonlított, de fogtam magam és még  az ítélethozatal előtt szépen kisétáltam.

 

Rossz mantrák kiiktatása

Ideje befejezni a rossz mantráidat mert attól a feszültségtől amit okoz, csak azt éred el, hogy egy ideggörcs leszel. Ha teheted, akkor ne azzal kezd és zárd a napot, hogy azon agyalsz, mennyire utálod a munkahelyedet és legszívesebben már aznap felmondanál. Arra is érdemes odafigyelni, hogyha valaki az ismerőseid vagy a családtagjaid közül rákérdez, hogy „mi a helyzet a munka világában?” ne zúdítsd rá hirtelen az utóbbi napjaid minden keserűségét. Semmi értelme annak, hogy minden percedben azon aggodalmaskodj, hogy hogyan tovább.
Negatív energiáidat inkább pozitív dolgokra kéne fordítani. Például abba, hogy átgondolod, hogy melyek azok a területek, amelyeken érdemes lenne fejlődni a karriered szempontjából.  Vagy lehet, hogy érdemes lenne egy kicsit rágyúrni a nyelvtudásra…

 

 

Alakítsd ki magadnak egy rutint

Nos, ha hasonló cipőben jársz, és neked is teljes munkaidős állásod van, akkor tudod, hogy napközben szinte lehetetlen nyugodt körülmények között bármilyen pozícióra is jelentkezni. Ha van is egy kis szabadidőd, hogy végre elkezdj böngészni valamelyik karrierportálon, biztos, hogy abban a pillanatban valaki vagy akkor esik be az ajtón vagy a környékeden kóricálva zavar meg a böngészésben. Így szinte lehetetlen megírni egy motivációs levelet, vagy végigolvasni egy hirdetést.Mivel ez nagymértékben csökkentette az esélyeimet egy új munkára, ezért kialakítottam azt a stratégiát, hogy otthon, munkaidő után nyugodt körülmények között kimentettem magamnak az érdekesebb álláshirdetéseket, megírtam a motivációs leveleket és másnap reggel elküldtem őket.Legyen neked is egy stratégiád és alakítsd úgy, hogy az álláskeresési rutinodat be tudd illeszteni a mindennapjaidba.

 

 

Youtube-on itt megtalálsz

youtube2.png

süti beállítások módosítása